Ako si vybrať to správne sušené ovocie ?

Sušeným ovocím často nahrádzame sladkosti a prijímame tak cukry z ovocia. Lenže nie každé sušené ovocie môže byť naozaj zdravé a preto si treba vedieť vybrať správne. Aj v tomto prípade platí, že by ste mali dôkladne čítať etikety, aby ste si kúpili naozaj kvalitné ovocie.

susene-ovicie-pre-vas

Pozor na oxid siričitý a dodatočný cukor

Keď budete uvažovať, ktorý balíček sušeného ovocia si kúpite, zistite si, čím bolo ovocie ošetrené. Sušené ovocie sa totiž zvykne ošetrovať oxidom siričitým, ktorý sa označuje E220 a využíva sa na konzervovanie. Problém je v tom, že sírením sa ničia vitamíny v ovocí a tak už nie je také zdravé a bohaté na vitamíny ako si myslíte. Ovocie ošetrené oxidom siričitým by ste teda nemali kupovať a to hlavne ak ste astmatik. Sírené ovocie totiž môže vyvolať alergickú reakciu a nie je vhodné ani pre deti do 3 rokov. Na konzerváciu by sa nemala používať ani múka.

Sírené sú najčastejšie sušené marhule, ananás, papája, svetlé hrozienka alebo banány. Najlepšie je, ak si kúpite ovocie v bio kvalite napríklad u nás, ktoré je nesírené. Je pravda, že za bio si priplatíte o niečo viac, ale okrem toho, že bude nesírené, sa vyhnete aj riziku zamorenia roztočmi. Ak si totiž kúpite nekvalitné sušené figy, slivky či marhule, môže sa stať, že budú zamorené roztočmi. Tie sú voľným okom neviditeľné, ale môžu spôsobiť zažívacie ťažkosti.

Sušené ovocie ako také má vysoký obsah cukru. Ak je teda použitý dodatočný cukor, mali by ste siahnuť po inom balíčku. Treba si uvedomiť, že v jednom kúsku sušeného plodu je niekoľko násobne viac cukru ako v čerstvom a preto to s jeho konzumáciou netreba preháňať.

susene-ovicie-od-najtelo

Sušené ovocie a zdravotné problémy

Okrem toho, že sušené ovocie je dobrá náhrada za sladkosti, dokáže pomôcť aj s rôznymi zdravotnými problémami. Treba len vedieť po ktorom ovocí siahnuť. Pokiaľ vás trápi anémia a máte málo železa, pomôcť môžu sušené figy. Figy totiž podporujú tvorbu železa, a ak ho máte nedostatok, mali by ste denne zjesť nejakú tú sušenú figu.

V prípade, že trpíte zápchou, dobrou voľbou sú sušené slivky. Slivky obsahujú sorbitol a ten uvoľňuje vodu. Zjesť denne 10-12 sliviek je lepšie ako si dať preháňadlo. Na zlepšenie zažívania a pravidelného vyprázdňovania sú vhodné aj sušené plody machovky peruánskej. Tá má mierne laxatívne účinky a je teda podobne ako slivky vhodná pri zápche.

Na vysoký krvný tlak majú zasa blahodárny vplyv sušené marhule alebo banány. Obe tieto ovocia obsahujú draslík, ktorý pomáha udržať nízky tlak, ale marhule sú na draslík bohatšie než banány. Ak sa cítite unavený a vyčerpaný, pravdepodobne máte aj chuť na sladkosti. Tie ale môžu nahradiť sladké ale zdravšie mandle v mliečnej čokoláde.  Vďaka nízkemu glykemickému indexu uvoľňujú cukry pomaly, hladina energia je tak stabilná a únava je preč.

Zdravé sušené ovocie od najtelo

Zdroj: authoritynutrition.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *